Ik ben weer terug van Thailand!! Het was ontzettend leuk en heb de mooiste dingen gezien en gedaan. Mijn reis begon in Bangkok, waar ik jullie nu over ga vertellen.

Dag 1

Allereerst gingen we naar Schiphol. Het was wel even kijken hoe we er naartoe gingen in verband met de terreurdreigingen, maar uiteindelijk gingen we met de trein. Ons vliegtuig vertrok in de avond en zou om 14:00 (inclusief tijdverschil +5) daar aankomen met het vliegtuigmaatschappij EVA Air.

View vanuit onze hotelkamer in Bangkok
Nightview vanuit onze hotelkamer in Bangkok

Om ongeveer 16:30 waren we in het hotel, dus besloten ons even op te frissen en daarna de buurt te verkennen. Een lifesaver in Thailand (really) is de drug/grocery store “7 Eleven” waar je dus eten, medicijnen, makeup en drinken voor “goedkoop” kan kopen. Daarna gingen we naar een bekend winkel gebeuren dat Asiatique heet. Het is een terrein waar restaurantjes en kleine kraampjes samenkomen. Heel leuk, vond ik. Er stond een fonteintje en er waren straatmuzikanten. Het was heel erg gezellig. Sommige dingen waren overdekt, sommige plekken niet. Hier heb we een heerlijke kokosnoot gedronken en wat gegeten. Toen was de dag eigenlijk alweer voorbij.

Dag 2

DSC_0103dsc_0101dsc_0113 DSC_0111

Al vroeg stonden we op een groente-, fruit- en bloemenmarkt. Het was heel leuk om alle dingen te zien. Zo maakte ze prachtige bloemstukken, rook je de heerlijke geur van jasmijn en zag ik een kat tussen de limoenen (zie foto als bewijs😼).

DSC_0117 DSC_0132 DSC_0121 DSC_0123

Daarna gingen we naar de Grand Palace en de wat Phra Kaew, de tempel van de emerald boeddha. Het was prachtig, echt onwijs mooi. De wat Phra Kaew is een groot tempel complex. Overal waar je kwam waren dingen van goud en mozaïekstukjes. Je hebt alleen 3 obstakels: het kledingvoorschrift, de warmte en chinezen. Overal zijn er chinezen, letterlijk OVERAL! Maar goed, dat hoofdstuk sla ik even over. In alle tempels heb je kledingvoorschriften, maar soms is het strenger dan bij de ander. Bij de meesten moet je je schouders en knieën bedekken. Maar de warmte is echt het ergste van allemaal. Doordat we nog niet gewend waren aan de warmte (het voelde die dag aan als C˚40!), je nogal bedekt bent en wordt platgedrukt door alle chinezen krijg je het erg benauwd. Helaas werd mijn moeder onwel door de warmte, maar toen we uit het complex waren en we wat water hadden gedronken ging het gelukkig wel weer.

IMG_0599 IMG_0609

Na alles in die maar 4 uurtjes gingen we lunchen op een boot. De boot stond stil. Maar goed, daarna gingen we met een bootje varen langs allemaal huizen. Het was erg armoedig. Really, dan ben je écht blij dat je het goed hebt hier in Nederland.

DSC_0151 IMG_0626

In de avond gingen we dineren in het Bayoke Sky Tower. Éen woord: WAANZINNIG! Een 360˚ uitzicht én 360˚ buffet op de 72e verdieping😍. Het buffet bestond uit salade, friet, thais, pasta, noodles, crèpes, fruit en sushi!! Allemaal onbeperkt. Heerlijk! Daarna gingen we naar de 86e verdieping waar je buiten een 360˚ uitzicht hebt en dus waanzinnige foto’s kunt maken.

Dag 3

IMG_0669 IMG_0659

Dag 3 en tevens de laatste dag in Bangkok deden we een fietstocht. We reden door steegjes, door markten, door China Town, langs de rivier, over een brug en wat allemaal niet meer. De tocht duurde drie uur inclusief de tussenstops.

DSC_0163 DSC_0169 DSC_0172 DSC_0170

Ook zijn we bij twee tempels gestopt. De eerste was een Chinese tempel, maar daar heb ik geen foto’s van. Het was prachtig, as usual.

Daarna stopte we bij een klein paviljoen. We kregen wat te drinken, 2 zakjes chips en kregen 2 fruitsoorten te proeven.  De eerste was mangosteen, een beetje een zoet zurige vrucht. De tweede was lychee, een soort lichtroze, zoete perzik. Lychee had ik al eerder gegeten, maar beide vruchten waren erg lekker.

Dat waren de dagen in Bangkok. Volgende keer reizen we meer naar het noorden.

Q: Welk van deze activiteiten zou jij willen doen?

Liefs,

Claire

7 gedachten over “Bangkok | Thailand journey

1. Pour un total de 12 élus, dont deux ministres (George Pau-Langevin et Kader Arif), les députés issus de l’Outre-mer n’ayant pas été pris en compteSauf que George Pau-Langevin est Guadeloupéenne. Alors c’est les députés issus de l’Outre-mer ou les députés élus en Outre-mer ?

2. Jill #59No, lower income aren’t getting less, those making over $75,000 (couples $150,000) are getting nothing, squat, nada, butkus…Some tentative detailsChecks of at least $300 including low-income earners who make too little to pay income taxes, so long as they earned at least $3,000 in 2007. Families with children would receive an additional $300 per child, while those paying income taxes could receive higher rebates. Rebates will be capped at $1,200 for couples with children.And this!Housing rescue: Allowing Fannie Mae and Freddie Mac to buy loans larger than $417,000